Många beslut

Idag ska jag till frisören. Det är härligt, jag älskar verkligen det och speciellet en sån här grå och tråkig dag. Men det är ju så svårt att veta vad jag ska göra. Har bokat tid för färgning så jag har tre timmar att fördriva med min frisör, men till vad? Ska jag färga, eller bara göra några slingor, eller inte alls? Ska jag klippa det mycket kortare eller bara lite? Jag är så trött på att hur jag än gör med håret på morgonen så hamnar det i en hästsvans eller fläta förr eller senare under dagen. Så nu får de bli en drastiks förndring, men hur är frågan. Men på tre timmar borde jag och min fantastiska frisör komma på något som gör håret roligare utan att bli krångligt, tantigt eller se ut som en mössa.

Sen är det val om en månad. Jag vill rösta, men jag vet inte riktigt på vad. Känner att jag borde sätta mig in i det hela bättre, men när ska jag hinna det? Krasst är det väl så att jag inte prioriterar det lika högt som allt annat. Fast rösta ska jag göra, annars kan man inte ha en åsikt om hur det blev. För om jag inte är med och försöker påverka så som jag vill att det ska vara så kan jag inte sitta och gnäll på att "allt" är kasst sen.

Sen det lite enklare beslutet och det är att gå och väcka Lillkorven som sovit middag i dryga två timmar. Att vecka honom innebär att det blir lite gos i soffan innan han piggnar till ordentligt och det blir lek med alla bilarna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0