Läst en bok

Nu har jag faktiskt läst ut en bok! Att jag skrev om det här gjorde att jag kom igång med en bok som legat ett tag på nattduksbordet; Åsa Lindeborgs "Mig äger ingen". Jag började att läsa på kvällen, men ni vet ju alla hur det slutar. Istället kom jag på den bra idén att ta med mig boken ut när Lillkorven vill vara ute och leka. Lillkorven verkligen älskar att vara ute och strosa runt i trädgården och leka i grannens sandlåda och då passade jag på. I solen på sandlådekanten läste jag halva boken på en eftermiddag och då hade jag fastnat rejält i den så dagen efter satt jag i soffan och läste medans Lillkorven körde alla sina bilar på mitt ben. Nöjd mamma och nöjd Lillkorv, en bra kombination.

Nu har boken tagit slut så nu måste jag hitta en annan bok att läsa på sandlådekanten. Funderar på om jag ska bli lite vågade och läsa nästa bok på engelska, känner att det kan vara ett bra sätt att hålla engelskakunskaperna uppdaterade. Speciellt eftersom det verkar som att vi i sommar kommer träffa min kusin och hans engelska fru och då är det bra att övat lite innan så man inte tappar bort vartannat ord i meningarna.

Har du som läser här någon bra bok du vill byta mot Åsa Lindeborgs bok så hör av dig så bokswoppar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0