Midsommarplaner

I år kännde vi att det var dags att hitta på något nytt på midsommar. Varken jag eller Storkorven har några väl inarbetade traditioner när det gäller midsommar. Man kan nog säga att vår tradition är att inte göra likadant varje år. De senaste två åren har vi firat här i Sättuna med vänner, grannar och dans kring stången nere vid sjön. Men i år blir det något annat. Vet knappt om jag vågar säga vad vi ska göra, det blir en riktig svennson-midsommar.

Vi ska åka på husvagnsträff =)

Mina föräldrar är med i en husvagnsklubb och de har midsommarfirande på Torsö utanför Mariestad. Eller de åker dit och har sin träff och så ordnas det firande av hembygdsföreningen. Så vi ska ta vårt nya tält och åka med. Det blir en enkel helg, firandet finns redan, mamma ordnar med mat och sånt och vi åker med och bara umågs och har trevligt (förhoppningsvis). 

Det ska bli kul att köra till Torsö, vi åker norrut härifrån via Motala och Askersund och sen ner igen på andra sidan Vätter bort till Vänern. Det är inga väger jag åkt på så många gånger förut så det ska bli kul att åka något annat än E4:an söderut. Nu ryktas det ju även om fint väder så då kan vi njuta av Sverige när det är som finast.

Ska bli kul att testa tältet också, och det bästa är att om det skulle skita sig totalt så får vi plats i husvagnen. Men det hoppas jag inte ska behövas. utan att vi ska kunna ligga och mysa i tältet alla tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0