Fånigt dilemma

Jag behöver klippa mig och färga håret. Eller behöver och behöver, det är inget jag dör av om jag inte gör det, men det är kul att göra och jag känner mig snyggare om jag gör det. Har dessutom upptäckt några väääldigt ljusa strån i utväxten, och de är om man säger som så inte ljusblonda. Det känns verkligen fånigt att bekymra sig över sitt hår, men det ger ju tillfredsställelse när man känner sig snygg.

Men nu till dilemmat, hos min frisör jag gått till i flera år kostar det minst 1680 kr att fixa håret som jag vill ha det. Antagligen blir det dyrare eftersom jag har förärats med tjockt hår. Vilket jag verkligen tycker om  förutom riktigt varma dagar och när det är dags att betala hos frisören. Egentligen tycker jag att det är för mycket pengar, men samtidigt om man slår ut på att det går åt dryga 2 timmar att fixa frillan så fattar man varför det kostar som det gör. Pengarna ska ju täcka material, lokalhyra, lön, sociala avgifter mm, det är ju inte så att frisören får 840 kr i timmen rakt ner i egen ficka.

Så hur ska jag göra, ska jag gå till min frisör där jag alltid blir supernöjd och fixa håret för masssa pengar. Eller ska jag bara klippa till det och strunta i att färga om det, eller ska jag helt enkelt leta upp en frisör som inte tar lika mycket betalt och fixa håret där och inte vet om jag blir lika nöjd efter???

Det är nu man önskar att man inte behövde bry sig så mycket om vad saker och ting kostade. Om jag en dag får en bra inkomst så ska jag unna mig att gå till frisören ofta, det är verkligen njutning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0