Det blev en del gjort

Dagen blev ganska produktiv. En del tvätt blev tvättad, två barn har fått lunch och mellanmål och blivit bytta på ett antal gånger. Jag har städat, fast det känns inte som det, kan beror på att jag mest bara plockat undan det som två 1 åringar lyckats dra fram under dagen.

Jag har lagat hemmagjorda köttbullar och stuvade makaroner och det gav mig lite mer arbete. Ni vet precis när mjölk kokar upp, då gäller det att vara med för annars bubblar det ut över hela spisen. Jag var inte med, precis när det kokade upp höll jag som bäst på att barnsäkra micron så att Lillkorven inte skulle micra något farligt. Det är ganska dumt att ha micron ca 40 cm över golvet, det är perfekt höjd för en liten korv att leka med. Men nu är köksdörren som den står bakom fastknuten i köksbänken så att ingen av oss kommer in bakom, inte heller det så praktiskt, jag får klura ut en bättre lösning som är mer lättjusterad än att behöva knyta upp hela tiden när man behöver in bakom =)

Jaja, det gjorde i alla fall att jag fick mjölk på hela spisen så efter maten har jag nu ägnat mig åt att skura den från halvbränd mjölk. När jag väl var igång kom jag på att det var nog en bra idé att dra fram spisen och städa bakom den också, det gör man inte så ofta så det blev en liten utgrävning och odyssé i vad vi ätit det senaste året. Men nu kan jag stoltsera med att ha väldigt rent bakom, under och på sidorna om spisen!

Resten av kvällen ska jag nu bara slappa och äta av chokladen Storkorven kom hem med, han vet hur han ska få mig på gott humör och välvilligt inställd till att han ska få spela GTA4 =) Och just det, det ska hinnas med en fika hos grannarna också, det kan jag nog stå ut med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0