Pysselolycka

Igår plockade jag fram symaskinen, hela stora tyglådan och alla sytillbehör för jag skulle minnsan fixa. Jag fick i extra resår i två par byxor till Lillkorven, han är så smal så han kryper ur byxorna annars =) Sen sydde jag färdigt en väska jag börjat på för lääänge sen.

Allt flöt på smidigt och bra tills jag fick för mig att laga min älsklingsväska. Så jag tog fram stooora tygsaxen och skulle klippa bort en bit på väskan, tar i och klipper. Då känner jag att det gör ont i mitt lillfinger på vänsterhanden. Jag hade klippt i väskan men eftersom saxen är stor hade jag även lyckats klippa ett stort jack i mitt finger. Det var bara att ropa på Storkorven och så fick han komma och plåstra om mig, som tur var blödde det inte så mycket, men det kommer nog ta ett tag innan det läker.

Så mitt pysslande fick ett ganska abrupt slut, får se om det går att pyssla mer idag med ena lillfingret omplåstrat. Och så får jag se upp så jag inte syr mig i andra handen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0